بهبود ساختار لینک در بهینه سازی سایت

در این سری از مقاله های بهینه سازی وب سایت به بهبود ساختار لینک میپردازیم.در فرومی وب مستر "جان مولر" در گوگل اظهار داشت باید از کاراکترهای خاص در URLها خودداری شود.

"من بطور کلی هرگونه کاما، نقطه ویرگول، فضا، نقل قول و غیره در URLها راتوصیه نمی کنم تا مطالب ساده به نظر برسند.

چنین URLهایی اغلب به سختی به طور خودکار لینک می شوند و برای مان سخت است که درحین تعیین محتوای متن URLهای جدید را بیابیم.

وقتی که بطور عادی ازطریق نقشه سایتی مستقیم لینک می شوید ، همانطور که از آنها انتظار دارید برای تان کار می کنند. با این وجود، وقتی سعی می کنیم URLرا در HTML و یا صفحه متنی تشخیص دهیم، احتمالا آنها را اشتباه حدس می زنید که معقول است. زیرا  احتملا قبلا آنها را ازطریق لینک های عادی و کاربرد نقشه سایت دیده اید.

درعمل این مهم نیست، یافتن لینک هایی که کارنمی کنند عادی است. زیرا شاخص گذاری، و یا رنکینگ سایت را نقض نمی کند. تعداد 4040 مورد را درکنسول جستجو نمایش می دهیم زیرا 404 موردراباز می گردانند اما آنقدر بحرانی نیستند که شما را متوقف کنند.

اگر می خواهید با ساختار URL شفاف تری حرکت کنید، این احتمال کمتر است که به اشتباه تفسیر شوند و می توانید از 301 اجزاهای redirect&rel استفاده کنید. بطور عادی شاخص گذاری مجدد URL هایی نظیر این کمی زمان می برد در نتیجه همچنان این URLهای قدیمی رادر کنسول جستجو خواهید دید.

 URLهایی که دارای کاراکترهای ویژه ای هستند توسط web crawlerها اشتباها تفسیر می شوند. چندین تکنیک دیگر وجود دارد که بر رنکینگ های صفحات وب تان تاثیر گذار است. وب سایت تان را توسط ابزار ممیزی وب سایت در  ابزارهای بهینه سازی سایت بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز بر وفق مراد است.

ارسال نظر