صفحه مدیریت تماس ها

 

آموزش جوملا

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد در یک سایت با سیستم مدیریت محتوا جوملا چگونه وارد بخش مدیریت سایت شده و پس از ورود به صفحه مدیریت مجموعه های تماس شده و مجموعه های موجود را ویرایش کرده و یا مجموعه جدید ایجاد کنید.

توجه

از آنجا که این تغییرات باید در بخش مدیریت سایت انجام شود . پیش از انجام هرکاری شما باید یک حساب کاربری به عنوان مدیر سایت داشته باشید تا این امکان برایتان فراهم باشد که وارد بخش مدیریت سایت شده و آنچه لازم است را انجام دهید . برای ایجاد حساب کاربری میتوانید با مدیر سایت مورد نظر تماس بگیرید .

نحوه دسترسی

دربخش مدیریت جوملا از منو مسیر کامپوننت ها > تماس ها > مجموعه ها را انتخاب کنید تا وارد صفحه مدیریت تماس ها شوید.

توضیحات

صفحه مدیریت مجموعه های تماس شما می توانید مجموعه تماس های موجود را ویرایش کرده و یا مجموعه تماس جدید ایجاد کنید. دقت کنید که مجموعه تماس با سایر مجموعه های موجود در جوملا مانند مجموعه های محتوا یا مجموعه های آگهی متفاوت است.

تصویر

آموزش جوملا

عنوان ستون ها

روی عنوان ستون کلیک کنید تا لیست بر اساس مقادیر آن ستون مرتب شود.

  • شماره. یک شماره خودکار که توسط جوملا به لیست اختصاص داده میشود تا ارجاع به مطالب ساده تر باشد.
  • چک‌باکس. برای انتخاب یک یا چند مجموعه این گزینه را انتخاب کنید. برای انتخاب همه مجموعه ها چک‌باکس بالای ستون را انتخاب کنید. پس از انتخاب یک یا چند گزینه برای اجرای یک عملیات , روی یکی از دکمه های نوار ابزار کلیک کنید. بعضی از عملیات نوار ابزار را میتوانید روی چند مجموعه انتخاب شده اجرا کنید . اما برخی دیگر مانند ویرایش تنها روی یک مجموعه اجرا می شوند . اگر چند مجموعه را انتخاب کرده باشید و یکی از این دکمه ها را بزنید اولین مجموعه انتخاب شده برای اجرای عملیات مورد نظر باز خواهد شد
  • عنوان. عنوان مجموعه . پر کردن این فیلد ضروری است . برای ویرایش یک مجموعه میتوانید روی عنوان آن کلیک کنید.
  • منتشر شده. آیا این مجموعه تماس منتشر شده است یا خیر. با کلیک روی آیکن نمایش داده شده در این ستون می توانید وضعیت انتشار مجموعه را تغییر دهید.
  • چینش. ترتیب نمایش مجموعه ها. اگر لیست بر اساس این ستون مرتب شده باشد شما میتوانید با کلیک روی فلش های سبز رنگ و یا وارد کردن ترتیب مورد نظر به صورت دستی و سپس زدن دکمه ذخیره چیدمان در بالای ستون , ترتیب نمایش مجموعه ها را تغییر دهید.
  • سطح دسترسی. چه کسانی به این مجموعه دسترسی دارند , گزینه های ممکن عبارتند از:
    • عمومی: همه دسترسی دارند
    • ثبت شده: فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند دسترسی دارند
    • ویژه: تنها کاربران با وضعیت نویسنده یا بالاتر می توانند دسترسی داشته باشند

شما با کلیک روی این آیکن در ستون میتوانید سطح دسترسی به مطلب را تغییر دهید.

  • شناسه. شناسه مجموعه. این یک شماره یکتا است که به صورت خودکار توسط جوملا برای هر گزینه در نظر گرفته می شود. از این عدد برای شناسایی داخلی گزینه (مانند لینک های داخلی )استفاده میشود. شما نمی توانید این عدد را تغییر دهید.
  • نمایش تعداد. تعداد مجموعه هایی که در یک صفحه نمایش داده می شود. اگر تعداد کل مجموعه ها از این عدد بیشتر باشد , چند صفحه ایجاد شده و دکمه های هدایت به صفحات مختلف (پایان, بعدی ,قبلی , آغاز) نمایش داده خواهد شد. دقت کنید که اگر تعداد مجموعه ها زیاد باشد می توانید از گزینه فیلتر که در بالا نمایش داده شده است استفاده کرده و تعداد مجموعه هایی که نمایش داده می شوند را کاهش دهید.

نوار ابزار

در قسمت بالا سمت چپ نوار ابزار نشان داده شده است:

آموزش جوملا

  • انتشار. برای انتشار یک یا چند مجموعه آنها را انتخاب کرده و روی این دکمه کلیک کنید.
  • لغو انتشار. برای لغو انتشار یک یا چند مجموعه آنها را انتخاب کرده و روی این دکمه کلیک کنید.
  • حذف. برای حذف یک یا چند مجموعه آنها را انتخاب کرده و روی این دکمه کلیک کنید. توجه:فقط مجموعه هایی را میتوانید حذف کنید که خالی باشند ( باید ابتدا تماس های موجود در آنها را حذف کنید).
  • ویرایش. برای ویرایش یک مجموعه آن را انتخاب کرده ور وی این دکمه کلیک کنید. اگر بیش از یک مجموعه را انتخاب کرده باشید اولین مجموعه برای ویرایش باز خواهد شد .همچنین برای ویرایش مجموعه میتوانید روی عنوان آن کلیک کنید.
  • جدید. برای ایجاد یک مجموعه تماس جدید روی این دکمه کلیک کنید.
  • راهنما. صفحه راهنما را باز می کند.

پیکربندی کلی کامپوننت

روی دکمه پارامتر ها کلیک کنید تا پنجره پیکربندی کلی کامپوننت نمایش داده شود. در این پنجره شما میتوانید مقادیر پیش فرض برای پارامتر های مختلف را در کامپوننت مشخص کنید.

آموزش جوملا

  • ذخیره. برای ذخیره تنظیمات جدید روی این دکمه کلیک کنید.
  • لغو. برای لغو تغییرات ایجاد شده روی این دکمه کلیک کنید.
  • شمایل ها/متن. کنار فیلد های مختلف تماس آیکن نمایش داده شود یا متن . شما میتوانید هیچکدام را انتخاب کنید.
  • شمایل نشانی پستی. آیکنی که کنار فیلد آدرس تماس نمایش داده می شود. یک تصویر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. تصاویر موجود در پوشه 'images/M_images' در این لیست نمایش داده شده اند.
  • شمایل پست الکترونیک. آیکنی که کنار فیلد پست الکترونیک تماس نمایش داده می شود. یک تصویر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. تصاویر موجود در پوشه 'images/M_images' در این لیست نمایش داده شده اند.
  • شمایل تلفن. آیکنی که کنار فیلد تلفن تماس نمایش داده می شود. یک تصویر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. تصاویر موجود در پوشه 'images/M_images' در این لیست نمایش داده شده اند.
  • شمایل تلفن همراه. آیکنی که کنار فیلد تلفن همراه تماس نمایش داده می شود. یگ تصویر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. تصاویر موجود در پوشه 'images/M_images' در این لیست نمایش داده شده اند.
  • شمایل نمابر. آیکنی که کنار فیلد نمابر تماس نمایش داده می شود. یک تصویر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. تصاویر موجود در پوشه 'images/M_images' در این لیست نمایش داده شده اند.
  • شمایل گوناگون. آیکنی که کنار فیلد اطلاعات گوناگون تماس نمایش داده می شود. یک تصویر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. تصاویر موجود در پوشه 'images/M_images' در این لیست نمایش داده شده اند.
  • نمایش عنوان جدول. نمایش یا عدم نمایش عنوان ستون ها ( نام ,آدرس و ...) در گزینه منویی که مجموعه تماس ها را نمایش می دهد.
  • نمایش سمت تماس. نمایش یا عدم نمایش سمت ( پست سازمانی ! ) تماس.
  • نمایش نشانی پست الکترونیک. نمایش یا عدم نمایش نشانی پست الکترونیک تماس.
  • نمایش شماره تلفن. نمایش یا عدم نمایش شماره تلفن تماس.
  • نمایش شماره تلفن همراه. نمایش یا عدم نمایش شماره تلفن همراه کاربر.
  • نمایش شماره نمابر. نمایش یا عدم نمایش شماره نمابر تماس.
  • فعال سازی کارت مجازی. پشتیبانی از کارت محازی برای تماس ها فعال باشد یا خیر. کارت مجازی یا (vCard) یک فرمت خاص از کارت های تجاری الکترونیک است.. با استفاده از این گزینه اطلاعات تماس با فرمت مناسب همراه با ایمیل ارسال می شود. دقت کنید که برای کار کردن ویژگی کارت مجازی باید این گزینه فعال باشد.. اگر این پارامتر روی "خیر" تنظیم شده باشد و پارامتر کارت مجازی برای یک تماس روی " نمایش" تنظیم شده باشد , کارت مجازی تماس به درستی نمایش داده نشده و تنها یک فضای خالی نمایش داده می شود.
  • نامه های( پست های ) الکترونیک مسدود شده. پست الکترونیکی را که میخواهید در سایت مسدود شوند وارد کنید. تمام نامه های ارسال شده از پست های الکترونیک شامل کلمات وارد شده در این فیلد مسدود خواهند شد. کلمات مختلف را با ';' از هم جدا کنید. به عنوان مثال, متن "spam;junk" تمام ایمیل های ارسال شده از پست های الکترونیک مانند "myspam@.com" یا " این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید CLOAKING " را مسدود می کند.
  • موضوعات مسدود شده. کلماتی که میخواهید در عنوان ایمیل ها مسدود شوند را وارد کنید. کلمات مختلف را با ';' از هم جدا کنید. به عنوان مثال, متن "spam;junk" تمام ایمیل ها با عناوینی مانند "This is not spam" یا "I Like Junk" را مسدود می کند.
  • متن های مسدود شده. کلماتی که میخواهید در متن ایمیل های ارسال شده مسدود شوند را وارد کنید. کلمات مختلف را با ';' از هم جدا کنید.. به عنوان مثال متن "spam;junk" تمام ایمیل هایی که شامل جملاتی مانند "This is not spam" یا "I Like Junk" هستند را مسدود می کند.
  • بررسی جلسه کاری. کوکی جلسه کاری روی کامپیوتر کاربر بررسی شود یا خیر. اگر این پارامتر روی گزینه " بله " تنظیم شود کاربرانی که کوکی جلسه روی کامپیوتر آنها وجود ندارد امکان ارسال ایمیل نخواهند داشت
  • پاسخ دالخواه. از پاسخ دلخواه استفاده شود یا خیر. اگر این پارامتر روی گزینه"خیر" تنظیم شده باشد امکان ادغام با سیستم های دیگر فراهم می شود.

فیلتر ها

فیلتر بر اساس بخشی از عنوان

شما میتوانید لیست تماس ها را با استفاده از قسمتی از عنوان تماس یا شناسه آن فیلتر کنید. و یا میتوانید ترکیبی از مجموعه و وضعیت انتشار را انتخاب کنید.

  • فیلتر.دربالای ستون ها فیلد فیلتر و دو دکمه رو به روی آن مشخص است:

آموزش جوملا

اگر تعداد تماس های موجود در لیست زیاد است با استفاده از این گزینه می توانید تماس های مورد نظر را به سرعت پیدا کنید. بخشی از عنوان و یا شناسه را وارد کرده و سپس دکمه "برو" را بزنید تا گزینه هایی که با آن مطابقت دارند نمایش داده شوند. می توانید یک کلمه یا تنها بخشی از آن را وارد کنید . به عنوان مثال کلمه "joom" با تمام تماس هایی که در عنوان آنها "joomla" وجود دارد مطابقت خواهد داشت و تمام این تماس ها نمایش داده خواهند شد.

فیلتر بر اساس وضعیت انتشار و مجموعه

کنار گزینه فیلتر دو لیست انتخاب وضعیت و انتخاب بخش قرار دارند:

آموزش جوملا

میتوانید ترکیبی از این گزینه ها را انتخاب کنید. تنها آگهی هایی نمایش داده خواهند شد که با موارد تعیین شده مطابقت داشته باشند.

  • انتخاب مجموعه. از لیست نمایش داده شده مجموعه مورد نظر را انتخاب کنید . تنها آگهی های موجود در این مجموعه نمایش داده خواهند شد.
  • انتخاب وضعیت. از لیست نمایش داده شده یکی از وضعیت های : منتشر شده یا منتشر نشده را انتخاب کنید.

نکات

  • برای افزودن یک تماس جدید لازم است حداقل یک مجموعه تماس ایجاد کرده باشید. مجموعه تماس ها را می توانید در مسیر کامپوننت ها > تماس ها > مجموعه ها ایجاد و یا ویرایش کنید.

ارسال نظر